Over de jaren heen hebben wij al heel veel getest. Onszelf uiteraard met inspanningstesten maar vooral ook ons materiaal dmv aerodynamica testen. Onze fietsen, kleding, helmen, schoenen etc. hebben wij al heel vaak op allerlei manieren getest  Het wielrennen van tegenwoordig is steeds meer: `meten is weten`. Gelukkig vinden wij altijd nog de spontaniteit en impulsiviteit om te trainen en te koersen vanuit `niet weten`. Een gezonde balans is voor ons nodig tussen deze twee tegenpolen. Alles benaderen vanuit de wetenschap heeft het risico in zich dat het star en gevoelloos word. Daarentegen kan de wetenschap veel moois brengen. Er ontwikkeld zich veel binnen onze sport op dit gebied. Het is zaak om de dingen eruit te pikken die van meerwaarde zijn en deze te implementeren. De aanloop naar Tokyo leent zich perfect om de wetenschap volledig te gebruiken en te kijken wat van meerwaarde kan zijn. Samen met Speeco zijn wij druk om een nieuw stuur te ontwikkelen voor de tandem. Dit is belangrijk omdat het stuur voorop het eerste contact maakt met de (rij)wind. Hoe die wind zich daar gedraagd is van essentieel belang. Het frontaal oppervlak: `stuur, Timo zijn armen, hoofd en rest van zijn lichaam` is erg bepalend voor hoe de wind werveling zich verder langs en om ons heen ontwikkeld. Voorbeeld: `in 2018 verloren wij op het WK de tijdrit op 0,26 seconde `. Dit onderzoek kan dus essentieel zijn en het verschil maken tussen winst en verlies. Speeco is een jong bedrijf met zeer kundige en getalenteerde gasten aan het roer. Zij kunnen bijna alles maken van carbon. In die windtunnel hebben wij van alles getest en doorgenomen. Wat exact en hoe dit eruit gaat zien houden wij voorlopig nog even achter de schermen.